У Львові оренда приміщення для україномовних книгарень та видавництв становитиме 1 грн. за рік

У Львові оренда приміщення для україномовних книгарень та видавництв становитиме 1 грн. за рік

Львівська міська рада покращує умови оренди приміщень україномовних книгарень та видавництв. Відтак, згідно соціологічного дослідження у Львові спостерігається динаміка відкриття нових сучасних та спеціалізованих книгарень.

В червні 2007 року ухвалою «Про врегулювання питань оренди майна територіальної громади м. Львова» було встановлено пільговий режим оплати оренди для розміщення видавництв друкованих засобів масової інформації та видавничої продукції, що видаються виключно українською мовою та торговельних об`єктів з продажу книг, газет і журналів, виданих українською мовою – встановлювалась орендна ставка в розмірі 1 % від вартості орендованого майна, визначеної шляхом проведення незалежної експертної оцінки.

Як повідомив під час прес-конференції заступник міського голови з гуманітарних питань Василь Косів, оплата в розмірі 1% виявилась досить проблемною для видавців та книгарень. До міської ради неодноразово звертались видавці з проханням надати ще більшу пільгу. Було чимало зауваг, що цей бізнес не прибутковий, а тому власники не спроможні платити навіть цю суму. Львівська міська рада пішла назустріч видавцям і книгарням та надала ще більше пільг. Відтепер оренда приміщень для україномовних книгарень та видавництв становитиме 1 грн. за рік.

Річна орендна плата за оренду нерухомого майна визначається у розмірі 1 грн. за рік (без ПДВ) для:

1) видавництв друкованих засобів масової інформації та видавничої продукції, що публікуються виключно українською мовою;

2) торговельних об`єктів з продажу книг, газет і журналів, виданих виключно українською мовою;

3) торговельних об`єктів з продажу книг, газет і журналів, з часу видання яких до часу укладення договору оренди пройшло більше 15 років.

«Слід наголосити, що вперше пільгова оплата стосуватиметься і букіністичних книгарень. Маємо надію, що прийняття цієї ухвали ще більше стимулюватиме розвиток книговидання та книгорозповсюдження у місті Львові. На замовлення Львівської міської ради студенти кафедри соціології ЛНУ ім. І.Франка провели дослідження стану книгарень у місті. Згідно соціологічного дослідження у Львові спостерігається динаміка відкриття нових сучасних та спеціалізованих книгарень», - зауважив Василь Косів.




Довідка

Соціологічне дослідження, виконане магістрантами кафедри історії та теорії соціології Львівського національного університету ім. І. Франка

Дослідження показало наступні тенденції:

• Закриття частини радянських книгарень, які функціонували виключно як книгарні, і відкриття нових у великих торгівельних центрах. Тут працює нова консюмериська логіка – все необхідне в одному місці. Книгарні йдуть за покупцем.

• З’являються нові спеціалізовані книгарні. Колись спеціалізація також існувала, але тепер з’являються нові сфери спеціалізації (наприклад, комп’ютерні, релігійні чи антикварні книгарні). Тут також прослідковується тенденція руху книгарень за покупцями. Наприклад, закрилася Медкнига на пл.Ринок, проте з’явилася книгарня коло Медичної академії. Відкрилися книгарні в ЛНУ, Львівській політехніці тощо.

• З’явилися нові книгарні, що поєднують у собі розважально-відпочинкову та комерційну функції – це книгарні у кафе та музеях. Це також прояв нових консюмеристських практик.

• Наступна категорія – це книгарні, які поєднують у собі різні види товарів книжки та дитячі іграшки, книжки та канцтовари, книжки та продукти. В окремих випадках це може бути ознакою неспроможності отримувати прибуток від книготоргівлі, а в більшості – це новий концептуальний підхід, коли книжка вписується у певну маркетингову стратегію.

• Книгарні, що розташовані у центрі міста, часто є філіями більших брендів чи мереж «Буква», «Літера» і т.п. вони менше орієнтовані на якусь вузьку/спеціалізовану групу читачів, мають сумарно більший обіг капіталу, тому можуть залишатися у репрезентаційній частині міста і не мають потреби рухатись за клієнтом.

• Є кілька книгарень, які спеціалізуються не у якійсь певній ділянці, а позиціонують себе як українські книгарні. Тут наголос робиться на підтримці та просуванні саме україномовного продукту.

• Остання категорія – це книгарні-гуртівні та книгарні при видавництвах. Вони спеціалізуються переважно на науковій та освітній літературі.
http://www.city-adm.lviv.ua/
Идентификатор: 219